biegam boso

tu i teraz. czas nie istnieje

czysta radość życia 23 września 2010

Filed under: Uncategorized — Asia Klar @ 3:30 pm

Biegałam nad morzem. 3 godziny. Najdłuższy przedmaratonowy trening. Rozpłakałam się po zatrzymaniu. Z radości. Było to niesamowite, uwolnione uczucie, wypływające z bólem z wnętrza. W bólu treningu rodzi się chwila wzruszenia. To chyba tak, jak czasem w życiu kiedy przez skorupę przebija się szczęście.

Pomyślałam, że do tego prowadzi przecież joga. Najpierw hatha-joga przygotowuje ciało. Przez napięcie i rozciągnięcie mięśni uwalnia toksyny, złogi, blokady, napięcia, energia zaczyna krążyć. Później pranayama – ćwiczenia oddechowe, które wyciszają umysł. Następnie medytacja, która jest drogą do kontaktu ze swoim wnętrzem. Celem jest szczęście. Tak ogólnie i w dużym uproszczeniu.

Podobnie bieg – katuje ciało, ale powoduje jego oczyszczenie, pogłębiony oddech dotlenia i wycisza, kontakt z naturą, w połączeniu z wyciszonym umysłem pomaga skupić się na tu i teraz i lepszym kontakcie ze sobą i ze światem.

Efektem jest jedna wzruszająca chwila lub błogostan, którego czasem nie do końca jesteśmy świadomi, że trwa.

Obserwowałam ostatnio dwie osoby. Biegacza na trasie i artystę na scenie. U obydwu dostrzegłam ten sam błysk w oku, ten sam spokój na powierzchni, przykrywający ogromną pasję, ten sam radosny uśmiech. Absolutnie zachwycającym doznaniem było samo patrzenie na nich. Czysta radość z tego co robią w danej chwili, medytacja w ruchu, energia w działaniu.

Jeśli codziennie powinniśmy pokłonić się z pokorą i podziękować za cuda, które nas otaczają, dziś dziękuję za to, że mogłam tego doświadczyć. Zobaczyć ludzi, którzy nie muszą robić nic nadzwyczajnego, wystarczy, że po prostu są sobą. Takie proste i takie trudne. Inspirujące. Może kluczem do tego, żeby z radością doświadczać życia jest uśmiech? Na pewno warto od niego zacząć.

 

Skomentuj

