biegam boso

tu i teraz. czas nie istnieje

Sprawdzian – halfmarathon Piła 2010 7 września 2010

Filed under: Uncategorized — Asia Klar @ 6:23 pm

Jeszcze miesiąc temu wydawało mi się, że nie przebiegnę maratonu boso. Nawet martwiłam się, że zawalę przygotowania, rozreguluję sobie bieganie przez eksperymenty z butami (lub raczej ich brakiem). Teraz już wiem, że to nie będzie żaden problem. W niedzielę byłam na swoich pierwszych w życiu zawodach – półmaratonie. 21,097 km. Najlepiej po biegu czuły się moje stopy!

Udało się! Całość przebiegnięta a nie przechodzona, z jednym zatrzymaniem na napełnienie butelki z wodą. Kryzys pojawił się na 18 km – spadek energii. Wiem już, że muszę opracować metodę dostarczania sobie w biegu naturalnej (nie żelowej) energii. Na pierwszy ogień pójdzie próba z czekoladą ;).

Ostatni kilometr biegłam starając się już tylko nie zatrzymać i powtarzając sobie jak mantrę „nigdy więcej nie przebiegnę więcej niż 10 km, nie wystartuję nigdy w życiu w żadnym maratonie!”. Minutę po przekroczeniu mety zastanawiałam się kiedy mogę wyjść na kolejny trening … ;)

Niesamowita jest energia biegu w tłumie. To absolutnie niesamowite przeżycie. Kiedy porwana ze startu z rzeką biegaczy spojrzałam na zegarek, okazało się, że biegnę w tempie dużo szybszym niż normalnie, nie czując tego zupełnie. Uskrzydlające ale niebezpieczne podczas długodystansowego biegu, niebezpieczne także w życiu …

Wspierające są rozmowy na trasie z innymi biegaczami.  Motywujące oklaski i okrzyki kibiców. Bezcenne pełne fascynacji spojrzenia i przybijane „piątki” dzieciaków, dla których każdy biegnący jest idolem. I jedna mała dziewczynka, krzycząca do mnie „świetnie Pani idzie, brawo!”. Uśmiech, który pojawił się na mojej twarzy pozostał ze mną jeszcze przez kilka kilometrów. Cudowna nagroda za tygodnie ciężkiej treningowej pracy.

 

Skomentuj

