biegam boso

tu i teraz. czas nie istnieje

Słony smak uważności 3 września 2010

Filed under: Uncategorized — Asia Klar @ 10:11 pm

Bez względu na to czy uda mi się wystartować w maratonie, fascynujące jest samo przygotowywanie się do niego. Obserwowanie jak ciało lub psychika odmawia współpracy. Jak wbrew logice biegnę zmęczona z bolącą kostką 10 km lub z planowanych 15 robię tylko 3 i dostaję histerii.

Ostatnio zrobilam swoje pierwsze 15 km. Wczesnym rankiem w parku w Singapurze. Ranek szybko zmienił się w parny skwar ale pomimo nowego pagórkowatego terenu i długiej trasy udało mi się ukończyć trening.

Czuję już, że wpływ na biegową formę ma dieta, zmęczenie/niewyspanie, psychika/napięcia, stres i ciało. Odkryłam dodatkowo dwie niezwykle pomocne rzeczy: wsparcie drugiej osoby (czyni cuda) oraz technika biegu (chi running).

Biegnąc w parku rozglądałam sie dokoła. Patrzyłam na dziesiątki biegaczy. Każdy biegnie w swoim rytnie. Szybko, wolno, rozglądając się, rozmawiając, sapiąc, w słuchawkach nic nie słysząc, machając na oślep rękami. Każdy skupiony na swoim przemierzaniu przestrzeni i czasu. Podobnie jak ludzie, ćwiczący tuż obok na trawie tai chi czy jogę.

„Dzień dobry” powiedział mi człowiek zamiatający liście. To było coś! Poczułam niezwykłą falę sympatii do człowieka, który skupiony na swojej pracy, potrafił być nie tylko miły ale przede wszystkim uważny. Przypomniał mi o tym, o czym zapominam. Zeby być Tu i Teraz potrzebujemy uważności. We wszystkim co robimy.

Trening w parku ukończyłam z grubą warstwą soli na skórze. Poczułam jakby sól łączyła moje skupienie na wnętrzu (moje nie-biegnące już ciało i umysł) z tym co na zewnątrz (biegnącą dalej duszą). To co za mną z tym co przede mną. To jak chcę być ciągle jeszcze odrębnością z tym jak dążę do tego by być z innymi jednością.

/Ekhart Tolle – „Potęga teraźniejszości”/

 

Skomentuj

