biegam boso

tu i teraz. czas nie istnieje

Medytacja czyli jak zatrzymać czas? 23 sierpnia 2010

Filed under: Uncategorized — Asia Klar @ 11:41 pm

Kiedyś biegnąc pomyślałam o tym, że najchętniej na treningi zabierałabym aparat. Żeby móc uchwycić to wszystko co udaje mi się dogonić. Gdyby tylko jeszcze móc się zatrzymać i zrobić zdjęcie samej sobie, spoconej twarzy, próbującym się rozluźnić zaciśniętym palcom u dłoni, lądującej na ziemi stopie. I zrobiło mi się żal, że to niemożliwe. Że nie da się robić jednocześnie tych dwóch rzeczy. Uśmiechnęłam się nawet wyobrażając sobie biegnącą siebie z lustrzanką (nawet zegarek mi przeszkadza, bo jest „za ciężki”).
Mojej córce powtarzałam zawsze, żeby robiła zdjęcia oczami. Wtedy zostają w głowie na zawsze. Mam takie zdjęcia, dzięki którym po zamknięciu powiek przenoszę się w czasie i przestrzeni do cudownych chwil. Mam nadzieję, że wrócę do fotografii. Jest magiczną sztuką zamrażania czasu. Podobnie jak teatr czy kino.
Bieg sprawia, że czuję, że czas nie istnieje. Zatrzymuje się i znika, a ja pędzę w przestrzeni obok zatrzymanych obrazów. Kiedy czas przestaje istnieć, wyhamowujemy i zaczynamy wsłuchiwać się w siebie. To medytacja! – i bieg i fotografia są medytacją!
Może jednak mają one więcej wspólnego niż mi się wydaje? 3 w 1. Znowu.

 

Skomentuj

