biegam boso

tu i teraz. czas nie istnieje

14 000 km. 2 miesiące biegu non stop. START! 12 sierpnia 2010

Filed under: Uncategorized — Asia Klar @ 8:29 pm

Za dwa miesiące przeprowadzka do Azji. Zbyt mało czasu, żeby przeżyć wszystkie chwile warte zapamiętania, żeby pożegnać się i jednocześnie przygotować na nowe wyzwania. Spróbuję dogonić pędzący czas. Biegnąc. Boso. Bo dzięki temu czuję wolność i każde ziarnko piasku pod stopą.

Dziś usłyszałam: „ale chyba nie chcesz biec całego maratonu, tylko jakąś część? najwyżej połowę? jeśli w ogóle dobiegniesz do mety … to musiałby być cud”. Bolesne i blokujące powątpiewanie w to, że dam radę, że mogę mieć marzenia i je realizować. Zdziwiłam się, że zabolało. Po tylu latach ciągle boli? W jakim stopniu te słowa mnie dotkną, czy wpłyną na to co zrobię?

Dotarło do mnie, pierwszy raz tak wyraźnie, że jestem wolna. Wszystko co osiągnęłam zawdzięczam sobie i swoim decyzjom. Jestem silna i potrafię! To wszystko co przychodzi z zewnątrz i boli nie jest moje, nie mnie dotyczy i nigdy nie dotyczyło … Teraz to wiem i dlatego pobiegnę, bo chcę, bo lubię, bo podjęłam taką decyzję nie dla innych, nie wbrew nim a tylko dla siebie.

Jestem biegową amatorką. Zawodowcy patrzą na takich z lekceważącym uśmieszkiem na ustach i trochę ze złością, że bierzemy się „dla zabawy” za coś, nad czym oni ciężko pracują. Na dodatek wymyśliłam sobie, że wezmę udział w maratonie. Dlaczego? Bo kiedy byłam mała nie wierzyłam, że mogę osiągnąć cokolwiek, że mogę marzyć i sięgać do gwiazd. O maratończykach myślałam, że są nadludźmi, bogami o tytanowych ciałach. Co ciekawe dziś nie myślę, że robię coś nadzwyczajnego. To naturalne, mierzę się ze swoim ciałem i umysłem, podejmuję decyzje, jestem konsekwentna. To trudne, ale realne.

Sprawdziłam dziś odległość między Polską i nowym domem w Azji – ok. 14 tys. km. Dwa miesiące biegu non stop.

Ten bieg już się zaczął. Do zobaczenia jutro o świcie na trasie. Do zobaczenia za dwa miesiące na mecie maratonu!

 

Skomentuj

